Argentinsko-hrvatska gospodarska komora održala je drugo izdanje golf turnira "Copa Croacia" koji predstavlja značajan korak u jačanju poslovnih veza među poduzetnicima hrvatskog podrijetla i brandiranja Hrvatske.
15:17 / 05.10.2024.
Autor: Matija Jerković

Autor:
Matija Jerković
Objavljeno:
05. listopad 2024., 15:17
Argentinsko-hrvatska gospodarska komora održala je drugo izdanje golf turnira "Copa Croacia" koji predstavlja značajan korak u jačanju poslovnih veza među poduzetnicima hrvatskog podrijetla i brandiranja Hrvatske.
U argentinskom Rosariju je 27. rujna održana druga edicija golf turnira „Copa Croacia“ koja je pokazala kako sportske manifestacije mogu biti moćan alat za brendiranje Hrvatske u iseljeništvu. Glavni cilj ovog događaja nije bio samo natjecateljske prirode, već je bio usmjeren na stvaranje platforme za povezivanje poduzetnika hrvatskog podrijetla i svih koji su zainteresirani za gospodarsku suradnju s Hrvatskom.



Naglasak na decentralizaciji poslovnih događanja
U Argentini, koja je poznata po centralizaciji poslovnih i kulturnih događanja u Buenos Airesu, "Copa Croacia" donijela je novo osvježenje. Ovaj put, fokus je bio na Provinciji Santa Fe, točnije u Rosariju, gdje su se okupili poduzetnici, sponzori i uzvanici. Prema riječima Nicolasa Ferinovicha, izvršnog tajnika Argentinsko-hrvatske gospodarske komore, cilj je bio "prekinuti logiku centralizacije i osnažiti delegacije u unutrašnjosti Argentine". Rosario je, kao domaćin, uspješno opravdao povjerenje organizatora, jer je na turniru sudjelovalo gotovo dvjestotinjak gospodarstvenika i predstavnika hrvatske zajednice, čime je postao novo središte za okupljanje i razmjenu poslovnih ideja među Hrvatima u Argentini.
Hrvatska kao brand u Argentini
Osim sportskog natjecanja, "Copa Croacia" bila je prilika za predstavljanje proizvoda i usluga poduzetnika hrvatskog podrijetla. Član komore Gabriel Josipovich istaknuo je važnost umrežavanja malih i srednjih poduzetnika s organizacijama hrvatskog iseljeništva. "Želimo povezati hrvatske obitelji malih i srednjih poduzetnika s organizacijama hrvatskog iseljeništva, one su te koji traže, pokreću i potiču gospodarsku suradnju s Hrvatskom", naglasio je Josipovich, dodajući kako su upravo ovakvi događaji ključni za povezivanje poslovnih zajednica s obje strane oceana.
Za mnoge od tih poduzetnika, kvalitetno brendiranje Hrvatske postaje neizostavan dio njihove poslovne strategije. Prilikom susreta Francisco Abad predstavljao je Sunce Travel, turističku agenciju specijalizirane za organizaciju putovanja u Hrvatsku. Za mnoge potomke Hrvata upravo njihova agencija bila je uključena u prvi posjet domovini njihovih predaka. "Ni najljepši snovi i ni ono što su im pričali njihovi djedovi i bake ne mogu se usporediti sa stvarnim doživljajem Hrvatske", izjavio je Abad.


Poduzetnici hrvatskog podrijetla su saveznici hrvatski izvoza
Poduzetnici hrvatskog podrijetla tako su već tradicionalno najbolji saveznici hrvatskog izvoza u Južnoj Americi i promotori rješavanja postojećih trgovačkih prepreka. Organizatorica programa Camila Docampo istaknula je kako Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske pruža značajnu podršku ovakvim aktivnostima, ali također je naglasila važnost sudjelovanja lokalnih poduzetnika u sponzoriranju susreta. U turnir je bilo uključeno 20 sponzora povezanih s potomcima Hrvata i hrvatskim proizvodima pa su se na svečanoj večeri mogla kušati vina iz bačava od slavonskog hrasta koje u Argentinu uvozi "Barricas Croatas" i hrvatski likeri marke "Jurisich".


Ciljevi koji nadilaze sport
Turnir "Copa Croacia" nije samo sportski događaj, već ima višestruku svrhu – uz dobru komunikaciju, hrvatska tradicija pretvara se u poslovnu vrijednost i stvara prostor za nove izvozničke inicijative. Kako je naglasio Gabriel Josipovich, "želimo iskoristiti potencijal koji postoji u hrvatskim centrima u unutrašnjosti Argentine. Naša je zadaća nastaviti brendirati Hrvatsku zajedno s tim zajednicama". Događaj je također prepoznat i na lokalnoj razini, jer je grad Rosario proglasio turnir događajem od sportskog interesa. Camila Docampo zaključila je kako ovakav događaj "smanjuje veliku udaljenost koja dijeli Argentinu i Hrvatsku i gradi mostove za nove prilike poslovne".



Jačanje zajedništva hrvatske dijaspore
Posebno je dojmljiv bio doprinos Sonije Buffoni Draguicevich, članice uprave domaćina turnira Rosario Golf Cluba i predstavnice hrvatske zajednice u Rosariju. Sonia je emotivno istaknula značaj ovakvih događanja, ne samo za sport, već i za povezivanje lokalnih Hrvata s njihovim podrijetlom. "Ovo je za mene više od sportskog natjecanja. Kao članica hrvatske zajednice, dvostruko sam ponosna što je upravo naš grad odabran za domaćina ovog izdanja 'Kupa Hrvatske'. Vjerujem da je ovo tek početak, i nadam se da ćemo u budućnosti svjedočiti još mnogim sličnim priredbama", rekla je Sonia, ne skrivajući svoje oduševljenje besprijekornom organizacijom i uspjehom događaja.



Njezinu poruku dodatno je pojačao Mirko Juraga, član hrvatske zajednice, koji je naglasio važnost očuvanja hrvatske kulture i identiteta u iseljeništvu. "Za mene je ključno zajedništvo, i zato mislim da je potrebno održati vezu s našom poviješću, precima i s Hrvatskom. Događaji poput ovih hrane život naše zajednice i pomažu nam da ostanemo povezani s našim korijenima", istaknuo je Mirko.
"Copa Croacia" tako predstavlja više od sportskog događaja – to je platforma koja potiče sudionike da očuvaju svoj hrvatski identitet, povežu se s korijenima i izgrade poslovne mostove između Argentine i Hrvatske. Uspjeh ovogodišnjeg izdanja daje naslutiti da će slične inicijative i dalje jačati veze između dviju zemalja, potičući nove oblike gospodarske suradnje.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora