Glas Hrvatske

09:21 / 16.07.2025.

Autor: S.Š./Anto Pranjkić

Iako je saniran most na Graničnom prijelazu Gunja - Brčko ne zadovoljava potrebe

Most Gunja-Brčko
Most Gunja-Brčko
Foto: Matej Ilijazović / HRT

Iako je, prije nepunih mjesec dana otvoren međunarodni most Gunja – Brčko za promet pješaka i teretnih vozila do tri i pol tone nosivosti građani koji žive i s jedne i druge strane nisu zadovoljni trenutnim rješenjem.

Naime, nakon rekonstrukcije mosta donesena je odluka da se most koji spaja Republiku Hrvatsku s Bosnom i Hercegovinom u Gunji pusti u promet za vozila do tri i pol tone nosivosti, sve je izvjesnije da će rješenje prometa na ovom dijelu biti riješeno tek nakon izgradnje novoga mosta. Prema riječima načelnika općine Gunja Ante Gutića ova općina od sadašnjeg mosta ne samo da nije imala beneficita nego trpi veliku štetu:


- Ljudi, ali i općina nisu imali od njega nikakve koristi. No, ubrzo je došlo do zatvaranja mosta za putnički promet, što je izazvalo daleko više problema. Ljudi su se snalazili, dolazili su biciklima pa prelazili pješice. No, komunikacija nikad nije prestala. Ona je trajna i svi imaju nekakve svoje interese. Neki iz Gunje i rade u Brčkom, a i suprotno, neki iz Brčkog rade u Gunji.


Veza postoji i most mora biti prohodan, kaže načelnik Gutić, ali i ističe i mogućnost i potrebu izgradnje novog mosta.


- Hoće li on biti napravljen prema Goricama ili Brezovom Polju, prema prostornom planu kojega općina Gunja ima, a to je kilometar i pol do dva nizvodno. Mi u prostornom planu imamo predviđenu izgradnju mosta i lokaciju i smatramo da nije važno hoće li on biti na jednom ili drugom mjestu, ali jako je bitno da se postojeći most rastereti, kaže Gutić i napominje da izgradnja mosta traje godinama i sve se to odražava na život u jednom naselju, a ljudi moraju doći u restoran i potrošiti i tako dalje... Sve bi se to jako osjetilo, a sama nova prometnica bi imala izlaz na čvor Spačvu i izlazak na auto cestu. Dakle, gdje god se odluči gradnja, a odlučivat će se na razini država i vlada, mi podržavamo da se napravi novi most, zaključuje Gutić.


Prema riječima Tomislava Stjepanovića, diplomiranog inženjera prometa iz Brčkog, evidentno je da taj most zadnjih šest godina gotovo uopće nije za uporabu. Godine 2019. napravljena je analiza toga mosta i utvrđeno da maksimalno ograničenje korištenja toga mosta može biti tri i pol tone.


- Nedavno smo imali zatvaranje toga mosta i za pješake. Nakon male sanacije na tom mostu on je ponovno pušten u promet za vozila nosivosti tri i pol tone i pješake, međutim došlo je do zamora materijala te je vrijeme za izgradnju novog mosta. Nadamo se da će Vlads Republike Hrvatske i Ministarstvo prometa i veza imati razumijrvanja i da će se ubrzanim postupkom napraviti projekt, ishoditi dozvole, raspisati natječaje… Ovo govorim zato jer jer trpe obje strane. Cijeli prostor tzv. Cvelferije je povezan s Brčko distriktom, dosta djece ide i u školu. Jaka je ta veza i mi znamo da poduzeća svoju robu moraju voziti preko graničnog prijelaza u Orašju. Što znači više od 30 kilometara dodatnog troška u jednim smjeru, ističe Stjepanović i kaže da su sve to razlozi da se što prije obnovi postojeći most, ali jednako tako došlo je vrijeme da se izgradi novi most izvan središta grada i potrebno je da nova lokacija bude na početku odnosno završetku obilaznice, bude u mjestu Gorice, jer poslovne zone koje se grade u Brčkom su zauzele tvrtke koje  svoje proizvode izvoze na Zapad. I kretanje ljudi je bitno, pa lokacija novog mosta bi btrebala biti projektirana tako da bude zapadno od samog grada Brčko, u mjestu Gorice gdje se završava, odnosno počinje obilaznica i to je idealna lokacija da bi naša vozila mogla pristupiti i autocesti, koja je veza sa Zapadnom Europom, ističe Stjepanović.


Sada pak, renutno stanje ne zadovoljava niti građane Republike Hrvatske, a niti građane Bosne i Hercegovine i nužno je da se ovaj problem oko  graničnog prijelaza Brčko-Gunja mora žurno riješiti.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!