Glas Hrvatske

15:14 / 02.02.2022.

Autor: Tomislav Šikić

Hrvatski znanstvenici otkrili novu terapiju za akutni infarkt miokarda

Vukičević - znanstveni rad

Foto: hazu.hr / snimka zaslona

Rezultati istraživanja Laboratorija za mineralizirana tkiva (LMT) s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te International Centre for Genetic Engineering and Biotechnology (ICGEB) u Trstu o sprečavanju fibroze u modelu akutnog infarkta miokarda objavljeni su u prestižnom časopisu Nature Communications.

Dobiveni rezultati ovog opsežnog programa istraživanja pokazali su terapeutski učinak antitijela koji se sastoji od prevencije smanjenog nakupljanja ožiljkastog tkiva te očuvane srčane funkcije nakon infarkta miokarda u glodavaca. Akutni infarkt miokarda jedna je od najčešćih bolesti današnjice, a zasada nije ponuđena niti jedna terapijska opcija temeljena na upotrebi antitijela. Polazna točka za istraživanje bilo je otkriće povišene razine antitijela u krvi pacijenata nakon infarkta miokarda.

Istraživanje je provedeno u okviru Znanstvenog centra izvrsnosti za reproduktivnu i regenerativnu medicinu pod vodstvom akademika Slobodana Vukičevića te je zajednički provedeno između LMT i ICGEB koji je centar izvrsnosti za molekularnu kardiologiju gdje je glavni istraživač prof. Serena Zacchigna, voditeljica Laboratorija za kardiovaskularnu biologiju.

Urednici časopisa Nature Communications, koji godišnje zaprime 50.000 radova, a objave samo 7,7% (3850 radova), odabrali su ovaj rad kao jedan od 50 najboljih radova tiskanih u protekla 24 mjeseca u području Translational and Clinical Research.

(Hazu.hr)

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!