Glas Hrvatske

14:19 / 25.02.2019.

Autor: Klara Špančić

Hrvatski startup među najboljima u svijetu

Pametna poslovna inteligencija tajna je uspjeha Trakbar-a. (Foto: screenshot Facebook/Trakbar)

Pametna poslovna inteligencija tajna je uspjeha Trakbar-a. (Foto: screenshot Facebook/Trakbar)

Foto: - / -

Hrvatski startup Trakbar je u Berlinu u sklopu programa ''Metro Accelerator powered by Techstars'' otvorio četvrti Demo Day za ugostiteljstvo. Tijekom pet minuta predstavio je svoj novi projekt koji koristi umjetnu inteligenciju za predviđanje prodaje pojedinog proizvoda.

Trakbar, hrvatski startup koji pojednostavljuje poslovanje malim i srednjim tvrtkama u HoReCa sektoru i koji se našao među deset najboljih startupova iz cijelog svijeta, nedavno je u Berlinu predstavio svoje tehnološko rješenje pred 150 potencijalnih investitora, poslovnih anđela i fondova.

- Nakon samo godinu dana testiranja i pogrešaka naš model umjetne inteligencije uspio je predvidjeti prodaju s 90 posto preciznosti, čak i na temelju loših podataka. Broj korisnika nam raste 27 posto mjesečno i danas smo prisutni na nekoliko tržišta, uključujući i Hrvatsku, a naš sustav koristi više od 300 lokala u pet zemalja – istaknula je Gabriela Lovrić jedna od suosnivačica startupa Trakbar.

Model ovoga startupa koristi umjetnu inteligenciju za predviđanje prometa i prodaje pojedinog proizvoda više od 30 dana unaprijed. Informacije se čuvaju u virtualnom spremniku poznatijem kao cloud, a usluga košta 50 eura mjesečno.  Projekt je namijenjen malim i srednjim barovima i restoranima koji nemaju resurse kao veće kompanije te pruža precizna predviđanja prometa, potrošnje i stanja zaliha.

Vlasnici startupa Gabriela Lovrić i Igor Švehla. (Foto: screenshot Facebook/ Trakbar)

Vlasnici startupa Gabriela Lovrić i Igor Švehla. (Foto: screenshot Facebook/ Trakbar)

Foto: - / -

- Sustav je u potpunosti prilagođen ugostitelju i pomaže mu u donošenju odluka. On samostalno izrađuje prijedloge narudžbi kako bi optimizirao ‘cashflow’ i smanjio otpad, na primjer restorana, ili osigurao da ne ostanete bez piva baš u nedjelju kada je nogomet na televiziji. Ugostitelju pomažemo i u praćenju performansi osoblja, pogotovo sada kad vlada nestašica radne snage na tržištu, kako bi mogao nagraditi najbolje ili podučiti lošije – rekao  je suvlasnik startupa Igor Švehla.

U sklopu sudjelovanja na Demo Dayju u Berlinu Švehla i Lovrić dobili su 120 tisuća eura. Jedan od motiva za prijavu na Metro Accelerator, uz predstavljanje vlastitoga projekta, bio je i pronalazak partnera koji im može pomoći u izlasku na najveća ugostiteljska tržišta Europe, kao što su Njemačka, Italija, Španjolska i Francuska.

- Investiciju ćemo iskoristiti za širenje tima i jačanje prodaje i marketinga kako bismo mogli izaći na strana tržišta, što nam je cilj u 2019. godini – istaknula  je Lovrić dodavši kako im je cilj skupiti oko 700 tisuća eura potrebnih za širenje poslovanja, što bi im finalni program Metro Acceleratora mogao i omogućiti.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!