Glas Hrvatske

10:26 / 04.09.2021.

Autor: Yu Xi

Hrvatska promiče suradnju poduzeća na kineskom i europskom tržištu

Nataša Mikuš Žigman na svečanosti otvaranja Foruma

Nataša Mikuš Žigman na svečanosti otvaranja Foruma

Foto: Organizatori Foruma / ustupljena fotografija

U srijedu 1. rujna, hrvatska agencija Uniline, zajedno s nekoliko desetina kineskih i europskih poduzeća putem internetske veze sudjelovala je na III. Forumu srednjih i malih poduzeća u okviru Suradničkog mehanizma između Kine i zemalja Srednjoistočne Europe u organizaciji kineskog grada Cangzhoua.

- Drago mi je što situacija ove godine je puno bolje nego prošle. Dakle, po mom mišljenju, u ovom trenutku vrlo je korisno promovirati svoju tvrtku - koliko smo jaki da preživimo u ovoj krizi - ističe Mary Huang, predstavnica Uniline, hrvatske turističke agencije iz Pule koja dugo godina posluje na kineskom tržištu.


U spomenutom mehanizmu, Hrvatska je voditeljska zemlja Podmehanizma suradnje srednjih i malih poduzeća. - Operatori privatnog sektora ključni su za gospodarski oporavak i prosperitet. Naša uloga kao uprave i Vlade je pružiti im povoljno okruženje za razvoj poslovanja. Kao domaćin Mehanizma za koordinaciju malih i srednjih poduzeća, Hrvatska se bavi promicanjem suradnje između malih i srednjih poduzeća na kineskom i europskom tržištu. Stoga mi je jako drago što na Forumu ove godine sudjeluje niz hrvatskih tvrtki. Vjerujem da će uspostaviti korisne kontakte i dogovoriti buduću suradnju u okviru ovog mehanizma - rekla je na svečanosti otvaranja Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva.


Ovo nije prva godine da Uniline sudjeluje na događanju između Kine i zemalja Srednjoistočne Europe: puno godina se ta agencija bavila poslovanje na kineskom tržištu i prva je hrvatska turistička agencija koja je u Kini, konkretnije u Šangaju, otvorila svoje predstavništvo. Može se reći da je Uniline najuspješnija turistička agencija iz Hrvatske na kineskom tržištu.


Isto tako, turistički sektor prošle i ove godine je bio pod najvećim udarcem od pandemije. No, kako kaže Mary Huang, ipak je vidjela nadu za oporavak i povratak kineskih turista: - Prije početka Foruma sam se upoznala i s predstavnicima kineskih poduzeća. 


Huang je optimistikna kad je u pitanju oporavak turizma: - Možemo izravno izgraditi kontakte i odnose s korporativnim klijentima na takvom događaju, a oni su potencijalni klijenti za našu tvrtku. Možemo lakše steći povjerenje kupce na sastanku koji organizira lokalna uprava.


U svom govoru hrvatska državna tajnica istaknula je da je posljednjih godina jačala gospodarska suradnja među poduzećima Kine i Hrvatske: - Aktivnosti Predstavništva Hrvatske gospodarske komore u Šangaju su alat za stvaranje novih mogućnosti hrvatskim tvrtkama za povećanje izvoza i dostizanje novih i konkurentnih tržišta. Dobar primjer je partnerstvo između Camel Grupe i Rimac Automotive. Istovremeno, izgradnja Pelješkog mosta je kao projekt od iznimne strateške važnosti za Hrvatsku. Izgradnja se odvija prema planu i očekujemo da će most biti pušten u promet sljedeće godine.


Kako kaže gđa Žigman, Hrvatska je odlučna u poticanju gospodarske aktivnosti s posebnim naglaskom na zelenu i digitalnu tranziciju, dodajući da vjeruje da postoje dobre mogućnosti za suradnju na području IT -a i obnovljivih izvora energije.


Forum u Kini

Forum u Kini

Foto: Lokalna samouprava Cangzhoua / ustupljena fotografija

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!