Glas Hrvatske

14:33 / 11.03.2020.

Autor: Tomislav Šikić

25 godina "Medijskih istraživanja"

(Foto: Medijska istraživanja/s dopuštenjem)

(Foto: Medijska istraživanja/s dopuštenjem)

Foto: - / -

U knjižici Bogdana Ogrizovića u Zagrebu u četvrtak 20. veljače obilježeno je 25 godina izlaženja časopisa "Medijska istraživanja/Media Research".

O časopisu su prigodno govorili akademik Boris Senker, predsjednik Znanstvenoga vijeća za kazalište, film, radio i televiziju HAZU-a, prof. dr. dc. Nenad Prelog, predsjednik Instita za nove medije i elektroničku demokraciju (InMed) i član prvog uredništva iz 1995. godine, izv.prof. dr.sc. Igor Vobič s Fakulteta društvenih znanosti Sveučilišta u Ljubljani, član uredništva, novinarka Sanja Modrić, dobitnica nagrade HND-a za životno djelo 2019. te završno, prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, utemeljiteljica časopisa i glavna i odgovorna urednica. U prigodnim je govorima istaknuta formativna, komunikacijska i memorijska uloga Medijskih istraživanja u stvaranju znanstvene zajednice medijskih proučavatelja kao i vizionarska odluka da se časopis pokrene u teškim, poratnim vremenima, opterećenim mnogim traumama.

Prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar rekla je da su "Medijska istraživanja" bila naš prvi hrvatski znanstveni časopi specijaliziran za područje medija i novinarstva, namijenjen medijskim istraživačima, studentima javnog komuniciranja, novinarima i zainteresiranoj kulturnoj javnosti, pokrenut s osnovnim ciljem - unaprijediti teoriju novinarstva i potaknuti empirijska istraživanja medija.

Do sada je objavljeno oko 300 znanstvenih i stručnih radova, teorijskih i empirijskih istraživanja. Uz naše autore objavljeni su i radovi autora iz Australije, SAD-a, Nizozemske, Francuske, Švedske, Poljske, Makedonije, Srbije, Slovenije, BiH, Finske, Španjolske, Mađarske, Češke, Belgije, Italije, Litve i drugih. Dosadašnja istraživačka područja mogu se sabrati u tri skupine:

- Društvena odgovornost medija i uloga medija u političkoj komunikaciji
- Specifičnost novinarskog društvenog diskursa, etika, samoregulacija
- Izazovi Interneta i posljedice Interneta za javnu komunikaciju

(Foto: Medijska istraživanja/s dopuštenjem)

(Foto: Medijska istraživanja/s dopuštenjem)

Foto: - / -

Objavljeno je desetak tematskih brojeva: Etika i novinarstvo (u kojem je i članak Milana Kangrge), Interaktivno nakladništvo ( konferencija Informacijska tehnologija i novinarstvo u Dubrovniku koju do danas organizira prof.dr.sc. Nenad Prelog), Nova medijska agenda: za europsku medijsku politiku u Hrvatskoj (gost urednik bila je prof.dr.sc. Zrinjka Peruško), Fotografija kao medij: Slike domovinskog rata, Nedoumice suvremenog novinarstva, Mediji i javni interes, Rod, seksualnost i popularna kultura socijalizma, Participativno novinarstvo, Agencijsko novinarstvo, Medijska pismenost digitalnog doba…

U planu su tematski brojevi Suzbijanje dezinformacija u eri digitalnih medija (konferencija održana u HND-u u 2019. u organizaciji Francuskog veleposlanstva, AEM i zaklade Friedrich Ebert Stiftung) i tematski broj Data protection.

Vizija časopisa "Medijska istraživanja/Media Research" je "ustrajati na temeljnim etičkim načelima znanosti kao što su anonimni recenzijski postupak, strog odnos prema svakoj vrsti predatorstva, nulta tolerancija prema plagijerizmu, pouzdanost informacija i bibliografskih podataka, transparentnost uredničkih postupaka, vidljivost i dostupnost".

Prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar zahvalila je urednicima prvog i sadašnjeg uredništva. Izrazila je veliku zahvalnost na povjerenju i suradnji svim autorima, recenzentima, lektorima i korektorima, dizajnerima kao i pretplatnicima i čitateljima. Zahvalila je Medicinskoj nakladi, Denoni i Goranu Vlahoviću, Noveni, knjižnici Bogdan Ogrizović i posebno Ministarstvu znanosti RH.

(http://www.mediaresearch.cro.net/hr)

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!