"Tovar" Vicka Buktenice (Foto: Slavica Štefić/Glas Hrvatske) "Tovar" Vicka Buktenice (Foto: Slavica Štefić/Glas Hrvatske)

Najvažniji godišnji projekt u organizaciji Likovne udruge Eugen Buktenica Đenko u suradnji s Kulturno-informativnim centrom Općine Šolta – Dani Eugena Buktenice, okupio je i ove godine renomirane umjetnike naive na likovnoj koloniji, članove likovne sekcije OŠ Grohote – nastavljače šoltanske naive i humanitarno - članove Udruge Svijet tišine iz Zagreba, a ujedno i privukao pozornost brojnih otočana i posjetitelja Šolte.

(Foto: Slavica Štefić/Glas Hrvatske)

Osim u tome, uživali su i u razgledu nove šoltanske atrakcije u Grohotama – Pisanice od srca, koju je za Uskrs Šolti poklonila Koprivničko-križevačka županija i njezina Turistička zajednica, kao potporu svim dosadašnjim i budućim zajedničkim projektima Šolte i Hlebina u duhu naive, posebice novoj kulturno-turističkoj ruti u nastajanju – Putovima naive.

(Foto: Slavica Štefić/Glas Hrvatske)

Ovogodišnja manifestacija otvorena je u Grohotama, a likovna kolonija održana je u Hotelu-dvorcu Martinis Marchi u Maslinici, renomiranom baštinskom zdanju koje usko surađuje sa šoltanskom Likovnom udrugom i njezinim predsjednikom, slikarom Vickom Buktenicom.

Otok Šolta razvija se kao Centar dalmatinske naive koji se temelji na ostavštini najznačajnijeg predstavnika naivne umjetnosti u Dalmaciji – Eugena Buktenice s nultom točkom - Spomen domom i Galerijom Buktenica&Buktenica u Grohotama te inicijativama koje u tom pravcu poduzima Likovna udruga koja nosi Eugenovo ime uz potporu Općine Šolta i šoltanske turističke zajednice.

(Foto: Slavica Štefić/Glas Hrvatske)

Posebice je u tom smislu istaknuta suradnja s Udrugom hlebinskih slikara i kipara naive i Koprivničko-križevačkom županijom, s obzirom da dijele istu povijest i njeguju isto naslijeđe te da njihova iskustva implementacije naivne umjetnosti u turističku ponudu regije pokazuju vrlo dobre rezultate i višestruku korist u razvoju turizma za sve korisnike na tom području – i one koji stvaraju autohtoni proizvod spram onih koji ga potražuju te zajedno ostvaruju originalnu ponudu destinacije prihvatljivu svima.