Foto: screenshot Globalna Hrvatska Foto: screenshot Globalna Hrvatska

Na prvi pogled tek neugledan gomolj, a zapravo, to je blistava zvijezda gastronomije i jedan od naših najvažnijih turističkih brendova. Tartuf. Obližnja Motovunska šuma najveće je stanište ovog podzemnog blaga, a tartufarima u njihovoj potrazi pomažu psi. Lov na tartufe traje od rujna do prosinca, a postao je pravi turistički brend jer tartufari u potragu vode brojne turiste.

- Jako su zainteresirani i upravo zato i dođu. Mislim, kad mi netko iz Japana dođe i kad mi objašnjava kako je naučio i čitao sve o tartufima i kako je jedva čekao da dođe u Istru i vidi pse i mjesto gdje rastu tartufi, onda smo stvarno zadovoljni kad vidimo kako je to popularno u cijelome svijetu - kaže Mirjana Kotiga, tartufarka iz Motovuna.

U Livadama se pak svake jeseni održavaju Dani tartufa. U dva mjeseca posjeti ih gotovo pedeset tisuća ljudi. Osim gostiju iz Europe na Dane tartufa dolaze turisti iz svih krajeva svijeta: Kine, Japana, Koreje, Tajvana, iz cijele Europe i Amerike. 

Iza svega toga stoji naporan rad tartufara i njihovih partnera, na promociji i brendiranju naše gastronomije. Posebno naš istarski bijeli tartuf koji je jedan od najcijenjenijih na svijetu i čiji kilogram može dosegnuti cijenu od nekoliko tisuća eura. Najbolje ga je naribati na tjesteninu, na glavno jelo ili umak, a dobra je i kombinacija s desertom, posebno medom i čokoladom. Pravi je to recept za razvoj brenda po kojem smo danas poznati u cijelome svijetu.

Reportažu Marka Percana pogledajte u emisiji Globalna Hrvatska, od 22. minute.

Globalna Hrvatska (TV) (01.02.2020.)

Globalna Hrvatska (TV) (01.02.2020.)

40:00