Foto: screenshot/Globalna Hrvatska Foto: screenshot/Globalna Hrvatska

- Čim sam počeo hodati dubrovačkim zidinama, znao sam da je to - to. Imate more, sunce i prekrasnu arhitekturu - rekao je to David Benioff, producent jedne od najpopularnijih serija svih vremena - Igre prijestolja. Scene snimane u Hrvatskoj postale su joj neprocjenjiva reklama, a turističke agencije povukle dobar potez i ponudile ljubiteljima interaktivne ture kako bi osobno doživjeli lokacije snimanja.

I digitalnim nomadima diljem Europe naša zemlja postaje sve dražom - za život i rad. Privlači ih hrvatski način života. Zbog toga se Ana Sunčana Smith, dobitnica znanstvenog Oskara, jedna od ponajboljih svjetskih biofizičarki, na vrhuncu inozemne karijere vratila doma.

Ana Sunčana Smith (Foto: screenshot/Globalna Hrvatska)

- Ja pripadam na Institutu Ruđer Bošković i ovdje je meni doma. Ja kad prođem kroz ova vrata kažem: Evo me! Kad čovjek uđe i mahne onom stričeku na vratima, gospodinu vatrogascu i on mahne nazad, to je to! Ne, ne može se to zamijeniti - govori Smith.

Ugled države stvaraju njegovi stanovnici. Sretni i zadovoljni najbolji su promicatelji.

- Socijalni kontekst će se promijeniti kada promijenimo našu kolektivnu percepciju. Dakle, jedno konstantno mijenjanje socijalnog konteksta može samo vodit boljoj budućnosti - kaže Nela Sršen, hrvatska počasna konzulica u Italiji.

Nela Sršen (Foto: screenshot/Globalna Hrvatska)

Vesele nas sportski uspjesi, poput srebra na Svjetskome nogometnom prvenstvu. Sve loše zasjenjuju crveno-bijeli kvadratići i ponos. Oči svijeta bile su uprte u nas, no jesmo li to mogli bolje iskoristiti? Nije to jedinih 5 minuta slave.

Rijeka je Europska prijestolnica kulture, a ponajviše politička zadaća predsjedanja Vijećem Europske unije pruža nam priliku da promičemo znanstvena, prirodna i kulturna bogatstva kojima Hrvatska obiluje. Pravi je to test i za državne institucije, koje se nisu dovoljno uskladile s hrvatskim kreativnim industrijama.  

Poduzetnik Ante Lučić smatra da su krivi ljudi na krivim mjestima u krivo vrijeme i rade krive stvari.

(Foto: screenshot/Globalna Hrvatska)

- Stvara se jedan negativan mentalitet, negiraju se loše odluke, loše politike i onda imamo ono od čega zaista patimo, a to su loše pravosuđe, financijska situacija loša, poslovna klima, ne toliko dobro obrazovanje i tako dalje - kaže Lucić.

Za hrvatsko-američkog lobista Nenada Bacha nezamislivo je da nemamo izravnu zrakoplovnu vezu s najvećim svjetskim tržištem - New Yorkom, te zbog toga gubimo milijardu dolara na godinu.

(Foto: screenshot/Globalna Hrvatska)

- Mi jesmo mali po broju, ali po utjecaju možemo biti veliki. A da je po mojoj želji, napravili bi DalmatinAIR, ali čita se Dalmatiner, kao pas, avion bi imao njušku od psa, packe bi bile u obliku otoka, a stjuardese i piloti bi imali obleke sa packama dalmatinera, to bi bila senzacija svjetska. Idemo gledati primjer Koreje. Pola milijuna Koreanaca dolazi u Hrvatsku godišnje zbog televizijske emisije koja se snimala ovdje. Znači ekonomski faktor te tv emisije je ogroman i što napravi Koreja? Napravi direkte letove Seul - Zagreb tri puta tjedno - objašnjava Bach. 

Svojih smo turističkih aduta svjesni. No, Peter Radovich, poznati producent američke televizijske mreže CBS upozorava da je Hrvatska nedovoljno poznata.

- Jedna reklama od 30 sekundi na Američkom Super Bowlu stoji 4 milijuna dolara. To je mnogo novca. Ne kažem da je to rješenje, ali jamčim vam kad biste platili takvu reklamu, idući bi dan više od pola zemlje čulo za Hrvatsku i znalo gdje je. To je skup i agresivan plan, ali ova situacija s neiskorištenim turističkim potencijalom je frustrirajuća - smatra Radovich.

(Foto: screenshot/Globalna Hrvatska)

Ako su Englezi uspjeli brendirati kišu, možemo li mi bolje sunce i more? Cijeli svijet nosi kravatu, a rijetki znaju da potječe od Hrvata. Zašto svijet ne zna da su Hrvati izumili padobran, torpedo, cepelin, raketni motor, brodski kompas i tako dalje? ''Made in Croatia'' - tko ga je o tome trebao podučiti?

Reportažu o brandingu Hrvatske pogledajte u emisiji Globalna Hrvatska, od 2. minute.

Globalna Hrvatska (TV) (01.02.2020.)

Globalna Hrvatska (TV) (01.02.2020.)

40:00