Foto: Goran Ferbezar/PIXSELL Foto: Goran Ferbezar/PIXSELL

Pomoći bližnjemu

Od početka ove kampanje računa se da je podijeljeno oko 1,5 milijuna kruhova onima u potrebi. Nekoliko stotina pekarnica u Hrvatskoj ima znak koji poziva bilo koga da kupi kruh po želji koji će ostaviti u pekarnici za one kojima je potrebno. Zvuči vam poznato? Sigurno vas to podsjeća na talijansku kampanju "Kava za poslije" ("Caffè sospeso"), u kojoj se može platiti jedna ili više kava za one koji si to ne mogu priuštiti. Obje su se kampanje solidarnosti proširile u nekoliko država.

Pokretačice "Kruha za poslije" u Hrvatskoj su tri sestre i jedna prijateljica koje su pokrenule humanitarnu udrugu "Portal dobrote". Sestre Bijonda i njihova prijateljica, koje potječu iz Kutine, pokrenule su internetski portal putem kojega se može tražiti ili nuditi pomoć – a inspiraciju su pronašle upravo u iskustvu s kampanjom "Kava za poslije", primjećujući kako raste broj ljudi koji kopaju po kontejnerima. Tako se rodila ideja "Kruha za poslije" – kampanja koju je preuzelo više od 500 pekarnica u državi i izvan nje.

To je samo početak…

Ovim hrabrim ženama koje su odlučile nešto učiniti za dobrobit društva ovo nije jedini projekt. Udruga im već broji nekoliko desetaka volontera, a projekt koji ih je najviše oduševio je onaj koji promovira "Da ni jedno dijete u Hrvatskoj ne bude gladno", pokrenut 2014. Nastao je zbog podatka da trećina djece školske dobi ne dobiva obrok u školi jer im roditelji to ne mogu priuštiti. Preko humanitarne akcije uspjeli su pokriti troškove za tisuću djece školskog uzrasta tijekom godinu dana. Ova je akcija u Vladi probudila svijest da se nešto mora učiniti po tom pitanju.

Zima 2017. bio je još jedan poticaj da ove žene preuzmu inicijativu i to nadahnute kampanjom u SAD-u gdje su tražili donacije jakni, s natpisom "Ako imaš jaknu viška: ostavi. Ako ti treba: uzmi!" Organizirale su sličnu akciju u Zagrebu, a ljudi su odmah reagirali. Ideja se proširila i po drugim gradovima i državama.

Njihova trenutna akcija "Nahranimo Hrvatsku" nastoji preko mobilne aplikacije povezati humanitarne udruge s onima koji žele donirati – bez obzira bilo to malo ili puno.

Poziv dobra

Mnoge su ideje od kojih svaka dobiva sve veću i veću podršku javnosti. Čak su i razni mediji pratili kampanje udruge. Akcije su jednostavne – dostupne svima nama, a svakodnevno nam daju priliku da iskažemo našu solidarnost jedni drugima.