Gledajući seriju
“Poziv u ponoć” u kojoj je glavni junak bio radijski voditelj Jack Killian, te
kultni film Francisa Forda Coppole “Američki grafiti” u kojem se pojavljuje
legendarni DJ Jack Wolfman, još kao klinac sam se zaljubio u radijski posao.
Oduvijek mi se sviđala ideja da putem radio valova emitiram i dijelim glazbu
koja mi je draga, a ja sam jedan od onih srećkovića kojima se želje
ispunjavaju…
Nakon nekoliko
emisija na Radio Velikoj Gorici, ubrzo sam preselio na Radio Sljeme, gdje sam
započeo raditi autorske glazbene emisije, prva ikada bila je o Deanu Martinu,
no ambicija tadašnjeg urednika da me pretvori u klasičnog novinara s terena,
nije uspjela; kalupi nikada nisu bili moja stvar, pa smo se ubrzo razišli.
Trebalo je pričekati 1998. i emisiju “Povratak u budućnost” za pravi početak.
Bio sam
zamijećen od strane radijske kolegice Gordane Pogarčić prilikom vođenja Zagreb
festa (da, i to sam radio) te preporučen tadašnjem uredniku Drugog programa
Hrvatskog radija, Dušku Radiću, a cijela stvar se pokrenula 23. siječnja 1998.
Prvi termin
emisije bio je srijedom od 19.30 do ponoći, a nosio je rubrike posvećene Elvisu
Presleyju, ženskim vokalima, live albumima, uglavnom rock produkciji pedesetih,
šezdesetih i malo sedamdesetih godina, kako i slogan emisije kaže. Iako sam
ionako bio izuzetno nervozan, predloženo mi ja da prije same emisije pročitam i
vijesti, kako bi se vidjelo da li sam u stanju obavljati taj dio posla, no bila
je to greška; Duško mi je kasnije s osmijehom rekao da su to tek druge najgore
pročitane vijesti u povijesti radija, no, vratimo se mi na emisiju. U prvoj
najavi inicijalne emisije zaboravio sam pokrenuti instrumental koji ide u
podlozi pričanja, potom sam (emitirao sam s vinila soundtrack Američkih
grafita) usred prve pjesme koja se emitirala podigao iglu s ploče, i nakon tog
katastrofičnog početka, evo me dvadeset pet godina kasnije. Emisija je
mijenjala termine i trajanja, ovisno o urednicima koji su dolazili i odlazili;
srijedom se emitirala od 20 sati do ponoći, pa potom od 2004. prelazi na
četvrtak u dvosatnom terminu, da bi se do danas ustalila na tom terminu ali u
trajanju od četiri sata. 2020. u Covid zoru dobio sam i nagradu “Večernjakova
ruža” za navedenu emisiju.
2004. u eter
stiže i moje drugo radijsko dijete, prvobitno nazvano “Cocktail bar”. Riječ je
bilo o emisiji koja je donijela lounge i easy listening glazbenu produkciju, od
Franka Sinatre, preko bossa nove pa sve do francuskih šansona, a unutar emisije
uvijek smo predstavljali (bezalkoholne) koktele. U nekom kadrovskom
preslagivanju ostao sam bez te emisije, ali ubrzo je ista uskrsnula bez koktela
u dokumentarnom dijelu Drugog programa Hrvatskog radija pod imenom “Dolcevita”
(hvala Tanja Devčić) i traje do dan danas. Od 2019. se emitira na valovima
Radio Sljemena subotom od 18 sati.
U međuvremenu
uređivao sam i vodio emisiju kratkog daha,”Radio fonograf”, koja se emitirala
nedjeljom navečer; za njom ne postoji neka žal, nije imala jasni pravac, ali
još jedna četverogodišnja radio avantura dogodila se u nedjelju, točnije u
ponedjeljak, emisija “Noć plavog mjeseca” emitirala se punih šest sati, od
nedjelje u ponoć pa sve do ponedjeljka u 6 ujutro. “Noć plavog mjeseca” je
nosila dosta i novije produkcije koja je meni bila pitka. Mnogi studenti su
proveli učeći noći uz ovu emisiju.
Od 2021. na 1.
programu Hrvatskog radija počinje emisija “Stari Saksofon” koja se bavi domaćom
glazbenom ostavštinom od pedesetih godina do Novog vala, u začetku je trajala
trideset minuta, danas traje pedeset i emitira se utorkom od 14.05 sati.
I na kraju ove
priče, Glas Hrvatske. Radio za naše iseljenike dao mi je povjerenje 2009.
godine, i s jednom pauzom od tada sam ondje/ovdje inspicijent, čovjek koji se
brine da sve najavljeno u programu ide na vrijeme, te glazbeni urednik u
prosjeku dva dana tjedno, a povremeno uređujem i pokoju tematsku glazbenu
emisiju.
Iako vam se
ponekad čini kad vodite svoje emisije da ste sami na svijetu te da vas nitko ne
sluša, uvijek je velika nagrada kad osobno ili putem mreža shvatite da ima
publike koja vas prati, uvažava i vrednuje, jer, dobra glazba dobiva svoj pravi
smisao tek kad se podijeli s nekim.
Bio sam i ostat
ću, Robert Mareković, god bless you, adios!
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!