Nenad Bach (Foto: Petar Glebov/PIXSELL) Nenad Bach (Foto: Petar Glebov/PIXSELL)

Evo što kažu neki od anketiranih:

"Kada smo čuli za vašu zemlju, morali smo je posjetiti. Doveli smo i djecu da upoznaju Hrvatsku. Prvo smo htjeli otići u Dubrovnik, ali izabrali smo Zagreb. Grad je prekrasan i djeci se jako sviđa!"

"To je zasigurno kravata. Dalmacija - lijepa turistička destinacija. Rakija. Kušali smo je! Kultura ispijanja kave. Turizam iznad svega. Hrvatska je moje omiljeno odredište, u svako doba godine. Hrvatska ima vibru. Dolazimo iz Winchestera, Ujedinjenoga Kraljevstva. Volimo Hrvatsku. Dolazimo ovamo već 20 godina. Ovo je lijepa zemlja za svačiji ukus." 

"Imamo dobru glazbu, izvrsne glumce i dobre kazališne predstave." 

"Nakon 50 godina u Americi došli smo nazad i mi smo oduševljeni. Nama je sve dobro hrvatsko. Znate zašto? Jer volimo Hrvatsku, jer smo neopisivo veliki domoljubi. I nama je sve dobro. Ja sam bila u Americi 50 godina i ne bih se tamo nipošto vratila. Pozdrav Americi, ali hvala! Hrvatska je samo jedna na svijetu. Kad bi Hrvatska bila u Americi, oni bi napravili Disneyland od Hrvatske, kako je prelijepa!" 

- Čim sam počeo hodati dubrovačkim zidinama, znao sam da je to - to. Imate more, sunce i prekrasnu arhitekturu - rekao je David Benioff, producent jedne od najpopularnijih serija svih vremena - "Igre prijestolja". Scene snimane u Hrvatskoj postale su joj neprocjenjiva reklama, a turističke agencije povukle dobar potez i ponudile ljubiteljima interaktivne ture kako bi osobno doživjeli lokacije snimanja. 

I digitalnim nomadima diljem Europe naša zemlja postaje sve dražom - za život i rad. Privlači ih hrvatski način života. Zbog toga se Ana Sunčana Smith, dobitnica znanstvenog Oskara, jedna od ponajboljih svjetskih biofizičarki, na vrhuncu inozemne karijere vratila doma.

- Ja pripadam na Institutu Ruđer Bošković i ovdje je meni doma. Ja kad prođem kroz ova vrata kažem: Evo me! Kad čovjek uđe i mahne onom stričeku na vratima, gospodinu vatrogascu i on mahne nazad, to je to! Ne ne može se to zamijeniti - kaže Ana Sunčana. 

Ugled države stvaraju njegovi stanovnici. Sretni i zadovoljni najbolji su promicatelji, smatra ugledna liječnica iz Padove i počasna konzulica Hrvatske dr. Nela Sršen: - Socijalni kontekst će se promijeniti kada promijenimo našu kolektivnu percepciju. Dakle, jedno konstantno mijenjanje socijalnog konteksta može samo voditi boljoj budućnosti.

Nela Sršen (Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL)

Vesele nas sportski uspjesi, poput srebra na Svjetskome nogometnom prvenstvu. Sve loše zasjenjuju crveno-bijeli kvadratići i ponos. Oči svijeta bile su uprte u nas, no jesmo li to mogli bolje iskoristiti? Nije to jedinih 5 minuta slave. Rijeka je Europska prijestolnica kulture, a ponajviše politička zadaća predsjedanja Vijećem Europske unije pruža nam priliku da promičemo znanstvena, prirodna i kulturna bogatstva kojima Hrvatska obiluje. Pravi je to test i za državne institucije, koje se nisu dovoljno uskladile s hrvatskim kreativnim industrijama, kaže poduzetnik Ante Lučić: - Znači da su krivi ljudi na krivim mjestima u krivo vrijeme i rade krive stvari. Stvara se jedan negativan mentalitet, negiraju se loše odluke, loše politike i onda imamo ono od čega zaista patimo, a to su loše pravosuđe, financijska situacija loša, poslovna klima, ne toliko dobro obrazovanje i tako dalje.

Za hrvatsko-američkog lobista Nenada Bacha nezamislivo je da nemamo izravnu zrakoplovnu vezu s najvećim svjetskim tržištem - New Yorkom te zbog toga gubimo milijardu dolara na godinu: - A da je po mojoj želji, napravili bi DalmatinAIR, ali čita se Dalmatiner, kao pas, avion bi imao njušku od psa, packe bi bile u obliku otoka, a stjuardese i piloti bi imali obleke s packama dalmatinera, to bi bila senzacija svjetska.

Svojih smo turističkih aduta svjesni. No, poznati producent američke televizijske mreže CBS Peter Radovich upozorava da je Hrvatska nedovoljno poznata: - Često mi na kavi ljudi kažu, ma to je sve dobro i lijepo, ali to se ne može ovdje. Ovo nije Amerika! A što se mene tiče, sve se može. 

Peter Radovich (Foto: Jurica Galoic/PIXSELL)

Ako su Englezi uspjeli brendirati kišu, možemo li mi bolje sunce i more? Cijeli svijet nosi kravatu, a rijetki znaju da potječe od Hrvata. Zašto svijet ne zna da su Hrvati izumili padobran, torpedo, cepelin, raketni motor, brodski kompas i tako dalje? ''Made in Croatia'' - tko ga je o tome trebao podučiti?