(Foto: screenshot/Snježana Herek) (Foto: screenshot/Snježana Herek)

Sajam je otvorio predsjednik Uprave Bečkoga sajma Benedikt Binder-Krieglstein istaknuvši kako nigdje drugdje u Austriji, osim na Bečkom sajmu, posjetitelji ne mogu naći tako bogatu i raznovrsnu turističku ponudu, počevši od gradskih putovanja preko obiteljskih putovanja i avanturističkoga godišnjeg odmora do wellnessa. Zemlja-gost ovogodišnjeg sajma je Indonezija, a partner austrijska pokrajina Gradišće. Najavio je kako očekuje da će do nedjelje 13. siječnja, kada se sajam zatvara, navedenih pet sajamskih priredbi posjetiti rekordnih 160 tisuća posjetitelja, javlja Večernji list.

Na otvaranju specijalizirane sajamske priredbe bili su i savjetnica za gospodarstvo u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Austriji Tatjana Mrvoš te direktor Podružnice Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Austriji Branimir Tončinić.

Tatjana Mrvoš i Branimir Tončinić (Foto: screenshot/Snježana Herek)

- Najave za ovogodišnju turističku sezonu vrlo su optimistične, a prema austrijskim statistikama, rekordan intenzitet putovanja 2019. i ranijih rezervacija, izvan su svakog očekivanja - rekao je Tončinić, dodajući da je kako jedan segment austrijskih gostiju putuje do četiri puta godišnje i to osobnim automobilom, što ide u prilog Hrvatskoj.

- Hrvatska je u Austriji prepoznata kao auto-destinacija i na drugom je mjestu, odmah iza Italije, s vidnom tendencijom rasta i sustizanja broja odlazaka Austrijanaca u Italiju - ustvrdio je direktor bečke podružnice HTZ-a. Ukazao je na rekordne turističke rezultate nekoliko posljednjih godina na austrijskom i ostalim europskim tržištima.

Iz Austrije je u Hrvatskoj prošle godine zabilježeno 2 posto više dolazaka nego 2017. i 1 posto više noćenja. Uz to porast zanimanja Austrijanaca za odmor u Hrvatskoj, raste i onaj hrvatskih izlagača za nastup na Bečkome turističkom sajmu. 

(Foto: screenshot/Snježana Herek)

- O značenju Austrije za hrvatski turizam slikovito govori i činjenica da je Hrvatsku lani posjetilo preko 1,4 milijuna Austrijanaca, koji su ostvarili oko 7,7 milijuna noćenja, što je uistinu respektabilna brojka. U ukupnom broju ostvarenih inozemnih noćenja 2018. Austrijanci su na trećem mjestu, odmah iza Nijemaca i Slovenaca - rekla savjetnica u hrvatskome veleposlanstvu u Beču Tatjana Mrvoš, pohvalivši odličnu suradnju Veleposlanstva s bečkom podružnicom HTZ-a.

- Zadaća nam je zajednička, promovirati Hrvatsku kao poželjnu turističku, gospodarsku i kulturnu destinaciju za odmor. To i činimo pozivajući naše kolege diplomate iz čitavog svijeta akreditirane u Austriji da navrate u Hrvatsku i uvjere se u njezine ljepote i gostoprimstvo - dodala je, izrazivši zadovoljstvo zanimanjem za Hrvatsku koje su posjetitelji Sajma pokazali već prvoga dana. 

Hrvatska se na bečkom sajmu predstavila i kulinarskom te enološkom ponudom.  Hrvatski poduzetnik s austrijskom adresom Martin Jurić na Sajmu je predstavio proizvode istarske destilerije u Buzetu, gradu tartufa, vrhunske rakije i džemove te jedinstveni hrvatski džin. Premijerno je Austrijancima ponudio i prvi čips s tartufima.

Martin Jurić (Foto: screenshot/Snježana Herek)

Na bečkome turističkom sajmu tradicionalno se održava i najveći sajam automobila u Austriji "Vienna Autoshow", gdje ljubitelji mogu vidjeti 400 novih modela čak 40 različitih marki automobila.

U sklopu sajma održava se i manifestacija "Svijet uživanja" (Genuss-Welt) na kojoj publika može uživati u kulinarskom showu najboljih indonezijskih kuhara uživo. Tu su i prateći sajmovi "Bike Village" i "Sportski svijet".