(Foto: screenshot/Javni prijevoz Prozor-Rama) (Foto: screenshot/Javni prijevoz Prozor-Rama)

Pomoćnik načelnika Općine Prozor-Rama Josip Juričić koji je i jedan od autora ovog projekta kaže kako se ideja nametnula iz potrebe stanovnika toga kraja: - Uvidjeli smo potrebu općenito za prijevozom građana, a takav vid prijevoza nije postojao u našoj općini. Uvjeti su se stekli organiziranjem općinskog poduzeća Javni prijevoz, koje je počelo raditi početkom godine. Stekli su se uvjeti da se uz organiziranje prijevoza djece iz osnovnih i srednjih škola organizira i prijevoz građana. 

Iako se nameće pitanje ekonomske računice, Juričić tvrdi da je uz dobro strateško planiranje i razmatranje ustanovljena isplativost, jer rješava višestruke probleme tog kraja.

Općina Prozor-Rama već godinama u potpunosti financira prijevoz učenika za osnovne škole, iako je to zakonska obaveza županije, što je potvrdila i prošlogodišnja sudska presuda kojom HNŽ mora platiti općini za prijevoz učenika osnovnih škola više od 500.000 KM uz kamatu. No unatoč tome, Općina je prije nekoliko godina omogućila besplatan prijevoz za učenike Srednje škole Prozor.

Općina izdvaja dobar novac za prijevoz djece iz osnovnih i srednjih škola. Riječ je o 800.000 KM na godišnjoj razini. - Djeca dolaze do svojih škola s različitih stranai takva organizacija prijevoza djece omogućila nam je da uz ne baš velike troškove uključimo i prijevoz građana. To će nas nas na godišnjoj razini stajati oko 100.000 KM, kako smo predvidjeli u općinskom proračunu za 2020. godinu - pojašnjava Juričić.

Projektom će se, kako ističe, smanjiti prometne gužve i zagađenje zraka, ali i osobama koje posjeduju vozila olakšati kretanje.

- Cilj je izaći ususret našim sugrađanima, pogotovo onim starijima koji nemaju svoja vozila i koji su uvijek osuđeni na čekanje nekoga da ih odveze. Sad će im biti olakšano kretanje, a time će se smanjiti i gužve u prometu, što će automatski smanjiti i zagađivanje zraka - pojasnio je Juričić.

Testna faza ovog prijevoza počela je početkom godine, a u roku od pola godine, trebaju se definirati sve relacije vožnje i rasporedi stajališta kako bi projekt bio što učinkovitiji.

- Javni prijevoz konzultira se s mjesnim zajednicama i utvrđuje početne linije s kojima se ulazi u proces prijevoza građana, kaže Juričić. Ističe da će više biti obuhvaćena ona područja s većim brojem stanovnika, ali tvrdi da neće biti zanemarenih.

(Klix.ba/Dnevnik.ba)