(Foto: HGK) (Foto: HGK)

- U prvih osam mjeseci ove godine izvoz je porastao za gotovo 150 posto. Zato smatramo da je sad pravo vrijeme da iskoristimo taj dobar trend i povećamo trgovinsku razmjenu na puno veće brojke od trenutnih 85 milijuna dolara. To je i glavni razlog posjeta ove naše delegacije. Odlučili smo se fokusirati na tri sektora za koja smatramo da imaju veliki potencijal, a to su IT, prehrambena industrija i kozmetika – istaknuo je  Barbarić.

Direktor tvrtke Primaco, koja već godinama surađuje s kanadskim tvrtkama pružajući logističke usluge konsolidacije robe, carinskoga zastupanja, transporta iz Hrvatske, centralne i jugoistočne Europe prema Kanadi, Petar Šimić rekao je kako su iskustva hrvatskih tvrtki koje već rade na kanadskom tržištu pozitivna.

- Suradnja s kanadskim tvrtkama je na najvišoj razini profesionalnosti. Treba koristiti dobro etabliranu hrvatsku zajednicu jer se stalno otvaraju nove prilike –dodao je Šimić.

(Foto: HGK)

Marica Matković, veleposlanica Republike Hrvatske u Kanadi, podsjetila je da Hrvatska i Kanada ove godine obilježavaju 25 godina diplomatskih odnosa, ali kako su te veze puno dulje.

- CETA je nova generacija ugovora o slobodnoj trgovini koja ne dijeli na pobjednike i gubitnike već je ona pobjednička formula za sve – zaključila je Matković.

Da ovaj trenutak trebaju iskoristiti gospodarstvenici i s jedne i s druge strane smatra i Daniel Maksymiuk, veleposlanik Kanade u RH, koji je istaknuo da su hrvatski poduzetnici u Kanadi uspješni u svim poljima. Cameron Sinclair, pomoćnik zamjenika ministra u Ministarstvu gospodarstva, zapošljavanja i trgovine, također je istaknuo benefite ugovora za gospodarstvenike i naglasio kako bi želio vidjeti više kanadskih investitora u Hrvatskoj.

(Foto: HGK)

Hrvatska gospodarska delegacija sastala se, u organizaciji Kanadsko-hrvatske gospodarske komore i Hrvatske gospodarske komore, i s iseljeničkom zajednicom ispred koje je hrvatskim tvrtkama Ivan Grbešić poručio kako se hrvatski gospodarstvenici trebaju javiti Kanadsko-hrvatskoj gospodarskoj komori koja im može ''otvoriti vrata''.

Uz gospodarski sektor, potencijal hrvatsko-kanadske suradnje leži i u turizmu. Prošle je godine Hrvatsku posjetilo oko 140.000 kanadskih turista, što je porast od gotovo 25 posto u odnosu na 2016. godinu. U Kanadu je putovalo 40-ak gospodarstvenika, među kojima i Adria Winch, Poslovna inteligencija, Aduro ideja, Konekta tehnologije, Mobendo, Orgula grupa, Petričević grupa i drugi.

Posjet je organiziran u okviru projekta HGK ''HR.izvoz – s HGK do stranih tržišta'' sufinanciranoga sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Cilj projekta je dodatno ojačati prisutnost malih i srednjih poduzeća na inozemnim tržištima radi povećanja izvoza hrvatskih proizvoda i usluga.