Foto: ustupljena forografija Foto: ustupljena forografija

S osnovnim ciljem povezivanja domovinske i iseljene Hrvatske, konferencija Meeting G2.5 na jednom je mjestu okupila 70-ak poslovnih ljudi iz cijeloga svijeta iz različitih gospodarskih grana - od IT sektora do modne industrije. U sklopu programa održano je pet panela o raznim temama važnima za poduzetnike, sesije umrežavanja, predstavljanja poduzetnika te natjecanje hrvatskih startupa. 

Povoljniji uvjeti poslovanja

Ključne su poruke susreta da poduzetnicima i tvrtkama u Hrvatskoj treba omogućiti povoljnije uvjete poslovanja kroz porezno rasterećenje i pojednostavljivanje administrativnih procedura koje trenutačno onemogućuju ili usporavaju suradnju, posebice s inozemstvom te omogućavanje financijske podrške od strane države.

Podrška inovativnim inicijativama

Osim toga, uočeno je da poduzetnici koji pokreću razne inicijative samostalno stvaraju eko-sustave u okviru kojih se tvrtke povezuju i multipliciraju poslovanje. Dobri primjeri su Udruga hrvatskih poduzetnika u Austriji te Kanadsko-hrvatska poslovna mreža. Takvim i sličnim inicijativama država treba pružiti podršku.

Što se poslovanja u IT sektoru tiče, zaključeno je da je Hrvatska u međunarodnim okvirima prepoznata kao sigurna zemlja, s visokom kvalitetom života, u kojoj većina ljudi govori engleski jezik, a zaposlenici su, za razliku od azijskih zemalja, obrazovani i kulturološki kompatibilniji što ju čini poželjnom za otvaranje podružnica.

Šansa modnoj industriji

Hrvatskoj modnoj industriji potrebno je više jakih brendova koji bi, uz niže poreze, zajedničkim snagama pogurali ovaj vrlo perspektivan sektor prema svjetskom tržištu. Osim toga, za razliku od npr. ugostitelja, nemaju porezne olakšice. Dobar poticaj razvoju bio bi da javne osobe u većoj mjeri nose odjeću hrvatskih dizajnera kao i apel da se naši ljudi osvijeste u pogledu kupovine hrvatskih modnih brendova.

--- BEZ NASLOVA ---

Meeting G2.5

5 fotografija

Aktivnije predstavljanje Hrvatske i njezinih proizvoda

- Projekt Meeting G2 pokrenuli smo s ciljem povezivanja Hrvatske i njezinog iseljeništva te predstavljanja potencijala koje ono može donijeti gospodarstvu. U 5 godina rada upoznali smo poduzetnike hrvatskih korijena iz čak 29 zemalja. Na konferenciju je u tom periodu došlo više 950 sudionika, od čega više od 280 poslovnih ljudi iz inozemstva koji su ovdje upoznali gotovo 300 hrvatskih tvrtki. Organizirali smo više od 40 panela, predstavili više od 40 start-upova i svake godine putovali na poslovne izlete po cijeloj Hrvatskoj. Ukupno smo spojili i povezali gotovo tisuću ljudi. To je naš doprinos. Međutim, opet dolazimo do pitanja: zašto se taj značajan potencijal još nije probudio? Što trebamo učiniti da se napravi korak naprijed? Smatramo da se svi Hrvati izvan granica Hrvatske moraju pretvoriti u svojevrsne veleposlanike. Hrvatske institucije trebaju to prepoznati i potaknuti hrvatska društva i osobe u njima da aktivnije predstavljaju Hrvatsku i hrvatske proizvode - istaknuo je Josip Hrgetić, predsjednik Udruge Meeting G2, organizator Konferencije.

Zadarska poslovna zona

Nakon završetka konferencije, sudionici su se uputili na zajednički izlet u Zadar. Posjetili su luku Gaženicu, proglašenu Lukom godine 2019., zadarsku poslovnu zonu, a bilo je prilike i za upoznavanje sa zadarskim poduzetnicima.

--- BEZ NASLOVA ---

Meeting G2.5 Zadar

5 fotografija