(Foto: Centar za istraživanje hrvatskog iseljeništva) (Foto: Centar za istraživanje hrvatskog iseljeništva)

Hrvatskim iseljenicima i sudionicima konferencije u Splitu se putem videoporuke obratila i predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović koja je istaknula važnost održavanja ovakvih konferencija u Lijepoj našoj.

- Posebno mi je drago što skup ukazuje na važnost ulaganja hrvatskih iseljenika u hrvatski turizam. Znanja i iskustvo koja hrvatski iseljenici imaju, dragocjena su nam. Uvjerena sam kako će ova konferencija ojačati veze Hrvatske s njezinim brojnim iseljeništvom te pridonijeti stvaranju uvjeta za njihov povratak u domovinu – kazala je predsjednica Grabar-Kitarović.

Zvonko Milas, državni tajnik u Središnjem državnom uredu za Hrvate izvan Republike Hrvatske, i Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma, rekli su kako je iseljenicima pravi trenutak za povratak, život i ulaganje u Hrvatsku.

(Foto: Centar za istraživanje hrvatskog iseljeništva)

- Na našoj je Vladi da osmisli razvojnu strategiju države u kojoj će aktivno sudjelovati i hrvatski iseljenici, uspješni gospodarstvenici, znanstvenici, a naročito pripadnici druge i treće generacije koji su svoje diplome stekli na prestižnim svjetskim sveučilištima. Njihova radna etika, iskustvo rada u kompetitivnom okruženju razvijenih zemalja svijeta, kao i sposobnost da osmisle i uvode novosti, bile bi velik doprinos domovini – kazao je Marin Sopta, ravnatelj Centra za istraživanje hrvatskog iseljeništva koji je organizirao konferenciju. Sopta je dodao kako veliki gospodarski potencijal hrvatskih iseljenika može doprinijeti ne samo ekonomskom napretku zemlje, nego i stabilnosti njezine demokracije.

Ivan Barbarić, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i Europsku uniju, rekao je kako Komora velike napore ulaže u internacionalizaciju hrvatskog gospodarstva, odnosno izlazak hrvatskih tvrtki na globalno tržište te da važnu ulogu u tome ima suradnja s dijasporom.

- Turizam je posao koji živi od emocija i iskustava. Zato je Hrvatskoj nužno nastaviti poboljšavati sadržaje u turističkoj predsezoni i posezoni te razvijati i promovirati kontinentalni, medicinski i turizam vezan uz kongrese i događaje te glamping. Važno je i kroz strateško vođenje razvoja turizma ojačati suradnju između javnog i privatnog sektora te lokalnog stanovništva u ponudi turističkih usluga – istaknuo je John Gašparac, predsjednik uprave tvrtke PwC Croatia.