Svečanost početka radova na novome mostu u Gradiški (Foto: Ivica Galovic/PIXSELL) Svečanost početka radova na novome mostu u Gradiški (Foto: Ivica Galovic/PIXSELL)

Most s četiri prometna traka trebao bi biti izgrađen u roku od 30 mjeseci i osigurat će povezivanje postojeće mreže autocesta u Hrvatskoj i BiH te značajno ubrzati promet na iznimno frekventnom međudržavnom graničnom prijelazu koji predstavlja najkraću cestovnu vezu od Zagreba prema Banjoj Luci i Sarajevu.

Simulacija izgleda novoga mosta (Foto: screenshot/HRT)

Kolone vozila na graničnom prijelazu u Staroj Gradiški uobičajena su slika. Mještanima otežavaju i pristup kućama. Novi most donijet će olakšanje i s jedne i s druge strane rijeke Save.

Strojevi su najprije zabrujali na desnoj - bosanskohercegovačkoj obali. S hrvatske će se strane graditi pristupne ceste i novi granični prijelaz.
- Hrvatske ceste moraju što prije rapisati natječaj. To je sve skupa spremno tako da vjerujem da neće biti nikakvog kašnjenja kako bi za dvije i pol do tri godine imali sve spojeno - kaže ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Ministar Oleg Butković u Gradiški (Foto: Ivica Galovic/PIXSELL)

Europska povjerenica za mobilnost i promet Violeta Bulc, koja je zbog početka gradnje mosta također stigla u BiH, rekla je kako je projekt rezultat ulaganja velikog truda, istaknuvši njegovo posebno značenje.

Šef Delegacije EU u BiH Johan Sattler kazao je kako je sufinanciranje gradnje mosta najbolji dokaz spremnosti Unije da pomogne regiji i doprinese povezivanju ljudi. Podsjetio je kako je do sada kroz bespovratna sredstva za prometne projekte osigurano 800 milijuna eura, a cilj je da taj iznos prijeđe milijardu eura.

Zajednički projekt BiH i Hrvatska zajedno i financiraju, a od gotovo 220 milijuna kuna milijuna kuna, 45 milijuna je iz europskih fondova. Most nade mogao bi biti i poticaj ljudima da pokrenu nove poslove čak i u turizmu, sve što dosad nisu mogli.

U starogradiškoj općini nadaju se i novom zapošljavanju jer procjenjuje se da će za desetak godina preko novog mosta dnevno prelaziti čak 28.000 vozila. 430 metara dugu čelično-betonsku grdosiju gradit će konzorcij bosanskohercegovačkih i hrvatskih tvrtki, što je vjetar u leđa i građevinskom sektoru. 

(Foto: Ivica Galovic/PIXSELL)

I dok stanovnici s obje strane rijeke Save kod Gradiške s nestrpljenjem očekuju izgradnju novoga mosta, parcelacija zemljišta za početak gradnje autoceste i plinovoda na dionicama Vukosavlje-Brčko i Brčko-Rača izazvala je veliko nezadovoljstvo hrvatskih povratnika u općinama Modriča i Pelagićevo. Zbog trase auto ceste mještanima naselja Garevac, Donji Kladari i Čardak prijeti ponovno rušenje kuća ili će one ostati zarobljene između željezničkih tračnica i autoceste.