Kravate hrvatskog branda Croata. (Foto: Tomislav Miletić/ Pixsell) Kravate hrvatskog branda Croata. (Foto: Tomislav Miletić/ Pixsell)

Kravatu, jedan od najprepoznatljivijih simbola Hrvatske, nosi nekoliko milijardi ljudi na svijetu. Potencijal nekadašnjeg modnog dodatka, a današnjeg statusnog simbola, 1992. godine prepoznao je Marijan Bušić kada je otvorio tvrtku Croata. Kravate tog hrvatskog brenda nosio je prvi hrvatski predsjednik doktor Franjo Tuđman, a potom i predsjednici Stjepan Mesić, Ivo Josipović, George Bush, Barack Obama, japanski car te mnogi svjetski političari.

Franjo Bušić, direktor Academie Cravatice i današnji direktor tvrtke Croata, prepoznatljivost tog brenda zasniva na činjenici da je kravata obilježila hrvatsku ratnu povijest, da je po Hrvatima i dobila ime, a danas je ultimativni izraz odjevene elegancije.

- Kada pričamo o hrvatskoj modi moramo krenuti od najpoznatijeg modnog simbola i simbola cijele zapadne civilizacije- kravate. Kroz tu priču i mi gledamo našu ulogu u svijetu. Tijekom povijesti Hrvatska nije proizvodila svoje brendove, ali posljednjih godina počeli smo ih razvijati, sada je pitanje koliko uspješno. Primjerice, naš brend i kravata imaju veliku ulogu u promociji Lijepe naše. Trenutačno lobiramo u Europskom parlamentu da Dan kravate, koji imamo u Hrvatskoj, postane i službeni spomendan cijele Europe - ispričao je Franjo Bušić.

Franjo Bušić, direktor Academie Cravatice i današnji direktor tvrtke Croata. (Foto: Marko Lukunić/ Pixsell)

Hrvatska modna industrija posljednjih godina zakoračila je na svjetsko tržište. Za još konkretnije korake na tome putu potrebna je izvrsnost, umrežavanje na više razina i kvalitetna promidžba, dodao je. 

Jedna od malih hrvatskih modnih tvrtki koja je postigla svjetsku slavu i postala sinonim za izvrsnost i originalnost je modni brend Elfs, kojega vode dva mlada hrvatska dizajnera Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica. Prepoznatljivost brenda utječe na razvoj modne industrije i na kakvoću proizvoda, poručio je Aleksandar Šekuljica.

Modna revija branda Elfs. (Foto: Nel Pavletić/ Pixsell)

- Hrvatska ima odlične i kreativne dizajnere te vrhunsku radnu snagu koja je prepoznata diljem svijeta. Kada bi još unaprijeđivali naše proizvode i veći naglasak stavljali na radnu snagu, na ruke koje proizvode, očuvali bi našu kvalitetu i cjelokupan proizvod nastajao bi u Hrvatskoj. Danas većina mladih ljudi smatra da je potrebno biti direktor, ali našem društvu trebaju i kvalitetni radnici i obrtnici koji vladaju svojim vještinama - istaknuo je Šekuljica. 

Kako bi se hrvatska moda bolje pozicionirala na globalnoj sceni, Šekuljica smatra da nedostaje poveznica između domaćeg brenda i domaće proizvodnje koja se u budućnosti može ostvariti jasnijim artikuliranjem stavova modnih dizajnerskih brendova te je potrebno očuvati rad žena koje sudjeluju u cjelokupnom proizvodnom procesu. 

Franjo Bušić i Aleksandar Šekuljica

Franjo Bušić i Aleksandar Šekuljica

8:36

Uspješnost i napredak ne dolaze preko noći, slažu se naši sugovornici i poručuju kako je za razvijanje kvalitetnoga i prepoznatljivoga brenda potrebno strpljenje i kontinuirani rad. Uz važan dodatke- hrvatsku autentičnost i originalnost.