Foto: Mirjana Žugec Pavičić Foto: Mirjana Žugec Pavičić

Partitura Čajkovskog za Orašara danas je jedan od njegovih najpoznatijih baleta,  no, skladatelj ga nije smatrao svojim najboljim djelom, a budući da je preminuo ni godinu dana nakon praizvedbe, nije mogao niti slutiti da će postati svjetski klasik koji će baletne kuće morati imati na svojem repertoaru.

Balet Orašar će ove godine privući 13 tisuća posjetitelja u nacionalnu opernu, dramsku i baletnu kuću, zagrebačko Hrvatsko narodno kazalište koje je karte za 21 izvedbu prodalo u rekordna dva dana.

Kako je najavila gradska Turistička zajednica, scenografija na otvorenim prostorima i u interijerima javnih ustanova, suveniri, delicije, muzejski akcenti pojedinih postava, pića, igračke, kostimi i ukrasi za bor bit će u znaku Orašara kao simbola Adventa 2019. u Zagrebu.

--- BEZ NASLOVA ---

Orašar (Foto: Mirjana Žugec Pavičić)

4 fotografija

U novom redateljskom, koreografskom, dirigentskom, scenografskom, kostimografskom i dirigentskom izdanju zasjat će balet kojim obično počinje upoznavanje djece s baletom umjetnošću. Premijera je bila 18. prosinca 1892., prate se pustolovine djevojčice Klare koja od ujaka na Badnjak dobiva neobičan dar, drobilicu za orahe u obliku šarenog vojnika. Klara obožava svojeg ujaka poznatog po izvođenju najrazličitijih čarolija kao i njegov nesvakidašnji dar. Kad u ponoć Orašar oživi uz malu čarobnjakovu pomoć, on povede Klaru u čudesan svijet prepun najrazličitijih zanimljivih likova, koji se s neobičnom pažnjom posvećuju presretnoj djevojčici.

Novo uprizorenje redateljski i koreografski potpisuje veliki ukrajinski i svjetski koreograf Vladimir Malakhov koji je za zagrebački balet postavio i Labuđe jezero, još jedan plesni klasik iz skladateljskog pera Čajkovskog.

Baletnu bajku Orašar obožavaju djeca različite dobi i ona je neizostavan dio adventske čarolije u svim dijelovima zemaljske kugle. Jedno od najljepših djela klasične baletne umjetnosti vodi svoje obožavatelje kroz božićni svijet raskoši, šarenila, veselja, mašte, prinčeva i vila te nezaobilaznih slatkiša ispod božićne jelke – ističu u zagrebačkom HNK-u koji će do početka siječnja imati stopostotnu posjećenost, fenomen koji priželjkuje svaka teatarska, operna ili baletna kuća. 

Danas, gotovo 130 godina od praizvedbe Orašara Petra Iljiča Čajkovskoga teško je povjerovati kako je to, diljem svijeta gotovo najomiljenije baletno djelo, pri prvom gledanju bilo proglašeno promašajem. Zagrebačka publika je vidjela Orašara već ranih 20-ih godina prošloga stoljeća, a od 1970. postaje dio stalnog reperotoara nacionalne baletne pozornice. 

Foto: Mirjana Žugec Pavičić

Koreograf i redatelj: Vladimir Malakhov

Dirigent: Dian Tchobanov / Josip Šego

Kostimograf i scenograf: Jordi Roig

Baletni majstori: Pavla Pećušak, Edina Pličanić, Mihaela Devald Roksandić, Suzana Bačić

Ansambl predstave:

KLARA: Iva Vitić Gameiro / Rieka Suzuki / Miruna Miciu / Natalia Kosovac / Asuka Maruo / Anamarija Marković

FRITZ: Adam Harris / Drew Jackson

PRINC: Guilherme Gameiro Alves / Takuya Sumitomo / Andrea Schifano / Tomislav Petranović / Simon Yoshida

DROSSELMEYER: Leonard Jakovina / George Stanciu / Simon Yoshida

MAJKA: Ervina Sulejmanova / Saule Ashimova

OTAC: Andrei Izmestjev / Ioan Dumitru Moga

BAKA: Martina Fici / Darija Gevaj–Senić

DJED: Andrej Barbanov / Azamat Nabiullin

RODITELJI: Ilinca Barbu Moga, Tatjana Hrvačić Gašparac, Sanda Miš, Tihana Trupeljak Bujanić, Danijela Zobunđija, Siniša Bosnar, Filip Filipović, Alen Gotal, Dan Rus, Domagoj Vrbljanin / Tatjana Andročec, Danijela Batur, Barbara Novković Novak, Bojana Suntešić, Andrija Palada

DJECA: Dora Blaić, Saya Ikegami, Dora Kovač, Gabriela Mede, Valentina Štrok, Ovidiu Muscalu, Gianmarco Beoni, Matheo Bourreau, Mario Diligente, Kornel Palinko/ Mutsumi Matsuhisa, Cristiana Rotolo, Atina Tanović, Adam Harris, Taiguara Goulart, Drew Jackson, Oleksandr Koriakovskyi