Startasice s jednorozima osvojile su američko tržište (Photo: borovo.hr/Facebook) Startasice s jednorozima osvojile su američko tržište (Photo: borovo.hr/Facebook)

Startasice - atraktivan proizvod vukovarskog Borova, osim na tržištu Francuske, Italije, Nizozemske i Ujedinjenog Kraljevstva, pronašle su put i do Sjedinjenih Američkih Država zahvaljujući Robertu Grgurevu, američkom poduzetniku hrvatskoga podrijetla.

Priča o plasmanu legendarnih tenisica na američko tržište započela je sasvim slučajno, otkriva američki Hrvat Robert Grgurev, ali priznaje da se odluka temeljila i na istraživanju tržišta i na neizbježnim emocijama. Htio je učiniti nešto što će ga i poslovno povezati s Hrvatskom, a nova dizajnerska kolekcija Borova bila je pun pogodak.

U šarenu tenisicu zaljubio na prvi pogled, nazvao Vukovar i u samo nekoliko mjeseci finalizirao ugovor

- Mislim da je to bilo prije pet godina kada smo moja žena, tada zaručnica i ja u jednom malom butiku u Zagrebu naišli na startasice. Odmah su me podsjetile na djetinjstvo. Nažalost, trgovina je bila zatvorena, a mi smo u Zgrebu bili samo jedan dan i vratio sam se u Ameriku u mislima s hrvatskim tenisicama. Krenuo sam u potragu za njima na internetu, no nisam ih uspio naći. Sljedeće ljeto kada sam s obitelji došao u Hrvatsku ugledao sam ih u trgovini Borovo u Zadru. Zaljubio sam se u njih! Zanimljiv, cool, moderan dizajn! Moja je supruga kupila tada boromine. I u tom mi je trenutku kliknulo – ovaj bi se visokokvalitetni hrvatski proizvod mogao svidjeti ljudima izvan Hrvatske.

Startasice su jako brzo osvojile su američko tržište (Foto: borovo.hr/Facebook)

I tako su Robert Grgurev, njegova supruga Maureen, koja radi u maloprodaji modnih brendova te sestra Michelle odlučili da će s jednim proizvodom sigurno izaći na američko tržište.

- Amerikanci su oduševljeni tenisicima, ali i Hrvatskom uopće. Ljudi s kojima se družimo ili poslujemo, ne samo u New Yorku, nego i u Miamiju i Los Angelesu Hrvatsku povezuju s opuštenim načinom života. Pa i ove tenisice njima predstavljaju upravo to, opušteni, mediteranski način i kulturu života, ispričao je Robert. Zadivila ih je i njihova kvaliteta, tradicionalni način izrade od eco friendly materijala. - U usporedbi s američkim tenisicama koje i vi kupujete u Hrvatskoj, startasice su jednostavno impresivne, dodaje.

Brend s jedinstvenom pričom

U početku bio je velik izazov izgraditi brend na kompetitivnom američkom tržištu, ali fokusirali su se na činjenicu da je Startas obuća rađena ručno i da je iznimno kvalitetna te na zanimljivo podrijetlo Startasica. To je prepoznao i američki Vogue koji je Startasice dvaput uključio u svoj redoviti modni odabir, a nedavno je i veliki The New York Times objavio članak o Startasicama.

Domoljublje i poznavanje marketinga pokazalo se kao dobitna kombinacija. -Prilika je to i za promidžbu hrvatskog dizajna u Americi, kaže Robert. Njegova sestra Michelle uvjerila se naknadno da je njihova originalnost i nosivost u svim prigodama dobitna kombinacija za Amerikance, a to je i nju privuklo Startasicama.

Radnici vukovarskog Borova ponosni su na uspjeh Startasica (Foto: borovo.hr/Facebook)

- Ako niste zaposleni u nekim velikim korporacijama, tu uzbudljivu obuću možete nositi u svako doba dana i noći. S njima možete ujutro otići na posao, a na večer na izlazak i druženje s prijateljima. Kada sam ih iz Zadra donijela u New York, reakcije su bile iznad očekivanja. Moja prijateljica koja se spremala za parški tjedan mode pitala me imam li njezin broj da ih prošeće modnom prijestolnicom. Svi su se složili da su Startasice obuća za svaku prigodu, kvalitetne i vrlo moderne - rekla je Michelle Grgurev.

Mislili su da će ih plasirati  kao obuću za svaki dan, no pokazalo se da su pronašle  put i do visoke mode, a sigurna su da će u budućnosti konkurirati mnogim danas popularnim američkim brandovima. - To su tenisice koje vas mogu učiniti profinjenima, elegantnima. Žene ženstvenijima, a muškarce muževnijima, ističe.

Dubrovačke zidine na plavim startasicama novi su suvenir Starog Grada

Startasice

7 fotografija

Robert i Michelle Grgurev odrasli su u New Yorku u hrvatskoj obitelji, koja je suvlasnik nekoliko tamošnjih restorana, a najpoznatiji je najstariji luksuzni restoran Delmonico's na Wall Streetu otvoren davne 1837. godine. Podrijetlom su iz okolice Zadra u kojem obavezno borave jednom godišnje.

Plasman Startasica na američko tržište u njima je probudlo strast za domovinom, a dodatno ih pokreće i misao da čine nešto dobro za Hrvatsku, za Vukovar i narod koji je puno toga prošao tijekom Domovinskoga rata.

Dizajnerice Borova kreiraju nove uzorke koji će krasiti popularne tenisice (Foto: borovo.hr/Facebook)

- Kad sletite u Hrvatsku, to je nešto neopisivo, neki osjećaj opuštanja. Tu osjećam dom. Volimo naš život u Sjedinjenim državama, mi smo Amerikanci, i zahvalni smo na svim prilikama koje smo ovdje dobili, ali naše podrijetlo, baština i povijest je hrvatsko. Tome su nas učili naši roditelji. Uvijek su nam o Hrvatskoj govorili s osmijehom. Volimo tu povezanost s Hrvatskom - zaključuju Njujorčani hrvatskoga podrijetla.

U Borovu su zadovoljni što su im poslovni partneri djeca hrvatskih iseljenika, jer smatraju da u poslu ima rezultata tamo gdje ima i emocija.